BUY BACK vs. TRADE IN

Cu siguranță ați auzit în repetate rânduri de oricare dintre aceste doua expresii. Se folosesc de mult timp în achiziția și vânzarea de mașini și, în ultimii ani, au început să prindă tot mai mult teren, datorită multiplelor avantaje atât pentru dealer, cât și pentru client.

Deși este un concept simplu, oamenii încă nu îl înțeleg cu adevărat și de aceea ne-am gândit să venim în întâmpinarea dumneavoastră cu explicații simple și clare.

BUY BACK

Procedura de buy-back se referă la autovehiculele cumpărate de la un anumit dealer. În principiu, la achiziționarea mașinii, cumpărătorul stabilește cu dealerul anumite reguli care se referă la durata de folosință și km parcurși, reviziile și eventualele reparații care sunt obligatorii a fi fost făcute doar în rețeaua de service recomandate de constructor sau în service-uri autorizate, un preț de răscumpărare. Dacă se depășește numărul de km parcurși, se aplică o plată a km depășiți. De asemenea mașina ar trebui să se afle în perioada de sfârșit de CASCO sau/și garanție. Și, bineînțeles, la returnare, cumpărătorul acceptă o evaluare general a autovehiculului în baza căreia dealerul stabilește un preț pe care se obligă a-l transfera în contul clientului.
La cererea acestuia, în baza acestui preț, cele două părți semnează un contract de vânzare prin care clientul figurează ca vânzător iar dealerul este cumpărător. Ulterior, clientul poate folosi banii ca avans pentru plata unei masini noi.
Actele necesare din partea clientului sunt cele ce dovedesc proprietatea mașinii, respectiv cartea de identitate și talonul în original, precum și o copie a buletinului de identitate în cazul persoanelor fizice sau a CUI-ului în cazul persoanelor juridice.

TRADE IN

Esența programului este achiziționarea unui autoturism nou prin vânzarea celui vechi, indiferent de marcă, unui dealer auto care-i va rambursa parțial costul achiziției.
 
Datorită acestei scheme de lucru, proprietarul unei mașini second hand nu trebuie să se ocupe în mod independent de toate problemele asociate cu vânzarea, nu este nevoie să caute un potențial cumpărător.
Dacă toate documentele pentru mașină sunt în regulă, tranzacția de vânzare cumpărare poate fi finalizată în aceeași zi. În cazul în care, la evaluare, se constată o serie de probleme tehnice sau estetice, cumpărătorul face un deviz de materiale necesare pentru aducerea autovehiculului într-o stare perfecta, atât tehnică cât și vizuală, care se aduce la cunoștința vânzătorului, în funcție de aceasta se va face un preț final care I se comunică.
Evaluarea se face de către furnizori de servicii profesionale, recunoscuți la nivel European.
Clientul poate achiziționa nu doar o mașină nouă ci și una rulată cumpărată de la alți vânzători.

Executarea unei tranzacții în cadrul programului Trade-In pentru cumpărător,
implică următorii pași.

🔴 Alegeți un dealer auto de la care intenționați să cumpărați o mașină nouă.
🔴 Aduceți mașina la showroom pentru inspecție: se efectuează o evaluare cuprinzătoare a vehiculului, se determină valoarea de piață (ținând cont de durata de viață, necesitatea reparațiilor etc.). De precizat că showroom-ul auto poate face o preevaluare doar pe baza unor fotografii trimise de client. După evaluare, reprezentantul salonului anunță prețul pe care compania îl poate oferi pentru mașină.
🔴 Decideți asupra alegerii unei mașini pe care doriți să o cumpărați.
🔴 Discutați condițiile achiziției și întocmiți documentele pentru achiziționarea unei alte mașini.
Pentru a participa la program, trebuie să furnizați salonului următoarele documente: act de identitate, procură (dacă nu solicită proprietarul vehiculului), toate documentele pentru mașină și cheile.
În afara stării tehnice și estetice ale autovehiculului, sunt verificate și următoarele elemente:
🔴 absența în listele bunurilor care sunt sub sechestru;
🔴 dacă mașina este listată în listele de gaj la bănci și în casele de amanet auto.
🔴 Dacă mașina a avut daună
Verificarea legală garantează siguranța achiziției vehiculului nu numai de către showroom, ci și de către cumpărătorul ulterior.
Reprezentanțele auto au grijă să cumpere masina buna la un preț corect al pieței.
Deoarece cazurile de fraudă în sectorul auto au devenit tot mai frecvente în țara noastră, trebuie clarificate următoarele elemente înainte de a cumpăra o mașină nouă.
🔴 Cine este proprietarul vehiculului – dealer-ul sau fostul proprietar.
🔴 Mașina a fost achiziționată pe credit?
🔴 Toate pozițiile discutabile din contract trebuie clarificate. O atenție deosebită trebuie acordată problemei acordării și duratei garanției.
Avantajele Trade in.
🔴 Timp petrecut la vânzare și cumpărare: Adesea, problema este rezolvată în decurs de o zi. Rareori durează mai mult.
🔴 Simplitatea procedurii: proprietarul mașinii este obligat doar să pună la dispoziție vehiculul pentru inspecție de către reprezentanții companiei. Reprezentanța auto se ocupă, la rândul său, de toate activitățile: inspecția și evaluarea mașinii, documentația.
🔴 Posibilitate de alegere: Showroom-urile Trade-In oferă o gamă de mașini de diferite clase, mărci și modele. Datorită acestui lucru, puteți găsi cu ușurință o mașină în limita posibilităților dvs.
Pentru a beneficia de programul Trade-In, trebuie doar să îndepliniți cele mai simple condiții:
🔴 Adu o mașină veche specialiştilor noştri.
🔴 Pregătește actele pentru mașină.
🔴 Ia cu tine actul de identitate și permisul de conducere.
Ajuns la reprezentanța auto, pur și simplu îți alegi mașina care îți place, după care profesioniștii vă vor verifica mașina adusă de dvs. Pe baza evaluării va fi anunțat prețul mașinii, care poate fi inclus în costul noului model.
În timpul inspecției, experții noștri urmăresc prețurile actuale ale mașinilor similare de pe piață. Astfel, se propune un preț care va fi cel mai profitabil pentru dvs. atunci când cumpărați o mașină nouă. 

Mașină nouă sau rulată?

În ultimul timp, piața mașinilor la mâna a doua vine cu un bagaj greu de probleme și neajunsuri, în timp ce un automobil cumpărat de nou, din reprezentanță, prezintă doar avantaje.

Iată întrebarea: să cumperi un autovehicul nou, sau unul second-hand?
Multe persoane nu agrează clipa în care menționezi prețul unui automobil nou, să spunem o Dacia Logan care costa 12.000 de Euro într-o versiune full-option. Mereu se trezesc cârcotași prost informați să spună că la banii ăia și-ar cumpăra un autoturism la mana a doua de pe piata second. Însă nu este un lucru tocmai inteligent să compari o mașină nouă cu una rulata. Haideți să dezvoltăm puțin.
De ce merită sa-ți cumperi o mașina nouă
 
👉 Garanție. Ai garanție mai mulți ani, în funcție de oferta fiecarui dealer. Un lucru pe care doar mașinile second-hand cumparate din reprezentanțele specializate pe autovehicule rulate mai oferă, dar numai pentru 12 luni. O mașină nouă poate veni cu garanție totală extinsă chiar și șapte ani, timp în care nu plătești decât reviziile;
👉 Tehnologie la zi. Motorizări mai eficiente, mai economice, sisteme de siguranță mai bune ș.a.m.d. Este o greșeală să crezi că orice automobil realizat acum 10 ani este mai bun ca unul nou ieftin construit și gândit in 2021;
👉 Consum mai mic. Din cauza reglementărilor legate de noxe și capacități cilindrice, producătorii au scos pe piață recent numai propulsoare economice Euro 5 sau Euro 6. Și ca să elimine noxe putine, trebuie redus și consumul. Așadar, mașinile noi au consumuri mult mai mici decât cele rulate. Ca să nu mai vorbim de cele electrice, noul bang pe piața autovehiculelor;
👉 Siguranța rutieră. Normele testelor de siguranță Euro NCAP au devenit, în ultimii ani, foarte stricte. Motiv pentru care producătorii au realizat mașini din ce în ce mai sigure, inclusiv în clasa mini, adică cea mai mică, destinată orașului. O mașină, chiar dacă este mai mare, dar cu o vechime de 5-10 ani, a fost realizată pe baza unor reglementări mai permisive de siguranță;
👉 Achitare în rate sau leasing. Poate că nu e cea mai bună variantă, să ajungi la final să-ți dai seama că pentru un automobil de 10.000 de Euro ai plătit la sfârșitul ratelor peste 15.000… Însă este exact ca la creditul imobiliar: dacă nu ai banul jos, altă variantă nu există. Și cei care fac credite nu sunt puțini, aceasta fiind singura opțiune convenabilă, în special pentru firmele care fac leasing;
👉 Îți faci mașina cum vrei tu. Când dai comandă de un automobil nou, ți-o personalizezi cu ce opțiuni vrei tu. Alegi culoarea și dotările pe care le vrei și de care ai nevoie, asigurându-te că dai banul fix pe ce dorești;
De ce nu merită să-ți cumperi mașina second-hand
👉 Lipsa garanției. Asta înseamnă că orice ți se întâmplă la mașină, plătești din buzunar. Și fiindcă vorbim de o mașină al cărei trecut nu-l cunoști, nu știi ce se poate întâmpla cu mașina pe care tocmai ai dat bani;
👉 Probleme tehnice. Este dovedit că 4 din 10 autoturisme cumpărate la mâna a doua au probleme în primii 1000 de kilometri de la achiziție. Nici cea mai detaliată diagnoză sau verificare în service nu îți spune toate problemele mașinii. Sunt cazuri în care mașina s-a stricat la 10 minute după ce tranzacția a fost finalizată;
👉 Uzura morală. Dincolo de faptul că te vei urca într-o mașină condusa de alții despre care nu știi nimic ce au făcut înaintea ta, dincolo de faptul că ai cumpărat o mașină uzată, care poartă urme de folosire, vei avea și un automobil uzat moral;
👉 Taxa auto (timbrul de mediu). Din păcate, automobilele Euro 3 si Euro 4, care ocupă un procent majoritar din piața mașinilor second-hand mai de calitate, au cele mai mari taxe. Nu te bucuri să cumperi un Volkswagen Golf 5 cu norma de poluare Euro 4 cu doar 5000 de Euro, pentru ca apoi să plătești o taxă de mediu de vreo 600 de Euro, nu?
👉 Defecte ascunse. Indiferent că vorbim de kilometrajul dat înapoi, care este cel mai greu de depistat, sau de accidentări grave reparate, mulți șoferi nu se pricep la partea tehnică și cumpără autoturisme crezând că fac o afacere bună, iar ulterior își dau seama că a fost lovită, șansele de revânzare scăzând dramatic.
👉 Întreținere mai mare. Pentru că nu are garanție, orice reparație majoră va costa mai mult. Și aici ne referim la orice, în afară de întreținerea periodică, pe care orice mașină o face, indiferent de vechime;
👉 Investiții suplimentare. Poate că ai nevoie ulterior de un set de anvelope noi, eventual și de unul pentru iarnă, poate vrei să schimbi ceva, poate trebuie să-i montezi folie pe geamuri, cârlig de remorcare, portbagaj pe plafon și așa mai departe. Când mașina este nouă, poți comanda toate astea la prețuri mai bune, iar anvelopele cu siguranță vor fi noi și te vor ține mulți ani.
 
Concluzia este una singură, nu putem compara mașina nouă cu cea folosită, după cum ați putut citi mai sus. Mașina nouă vine cu avantaje clare, precum garanția, fiabilitatea, lipsa problemelor cauzate de uzură și defecte tehnice, te urci în ea, pui contactul și pleci oriunde fără griji. În timp ce o mașină rulată te poate lăsa în drum oricând, poate ascunde defecte mari, este uzată tehnic și moral, iar costurile de întreținere sunt mari, neavând garanție.
WordPress Cookie Notice by Real Cookie Banner